Ciutadania compromesa i educació: Propostes per al foment de la memòria democràtica
Sinopsis
Aquest volum potencia espais de trobada entre els estudis sobre formació ciutadana, l’aprenentatge cooperatiu, l’economia social i solidària, els models didàctics crítics i la memòria democràtica. Sota el paraigua de quatre conceptes principals (educació, ciutadania, cooperació i democràcia), hem volgut ajudar al diàleg entre àmbits que comparteixen el convenciment que la recerca científica ha de ser útil per a la societat en la defensa de valors democràtics i de justícia social.
***
Taula de contingut
Presentació, Josep M. Pons-Altés
1. El treball cooperatiu en l’educació: peça clau per a la construcció d’un futur més democràtic i de participació responsable, Albert Irigoyen
2. Literacitat crítica per formar una ciutadania democràtica i compromesa, Jordi Castellví Mata
3. El temps sociohistòric: una resposta per abordar l’ensenyança de la història escolar en favor de la construcció d’una ciutadania compromesa, Víctor Grau Ferrer
4. L’economia és el mètode, l’objectiu final és canviar el cor i l’ànima, Mireia Claverol i Ferran Polo
5. Educació, cooperació i democràcia: gosem estudiar allò visible?, Josep M. Pons-Altés
6. Educació patrimonial per a una ciutadania crítica, Neus Gonzàlez-Monfort
7. La ciutat, la vila o el poble com a eina de participació i memòria democràtica, Ramon Arnabat-Mata
8. El potencial didàctic de la Guerra Civil Espanyola per desenvolupar una ciutadania crítica i compromesa, Francesc Xavier Hernàndez Cardona, Maria Feliu-Torruella, Lorena Jiménez Torregrosa
9. Cabells blancs i tonades de llibertat. Les associacions memorialistes i la pugna pel passat després de Franco, Ricard Conesa Sánchez